pozycjonowanie KrakówMarketing, promocja, reklama Strony internetowe w sieci Usługi 

Krótko o pozycjonowaniu

Funkcjonują 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– miejscowość (np. “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Widzew”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż rośnie tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– telefon LG K40 czerwony,
– obuwie puma Drift Cat białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Polski w piłce nożnej czy Dzień Dziecka. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków trzeba zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Zobacz także: