Marketing, promocja, reklama Strony internetowe w sieci Usługi 

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Zajrzyj tu, jeśli interesuje Cię korzystna oferta PBN.

By odbiorca zauważył twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są zwykle używane jako jeden z punktów szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Jak zastosować PBN? Proponujemy publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następna interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, zdrowiem i prawem, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Zobacz także: