Krótki poradnik o optymalizacji strony dla urządzeń mobilnych
Powszechność urządzeń mobilnych sprawia, że twórcy stron internetowych z większą ochotą tworzą ich mobilne wersje. Jest to bardzo istotne ze względu na coraz większy ruch w Internecie pochodzący właśnie z urządzeń mobilnych. Jest jedna zasada: jeśli chcesz mieć większą liczbę użytkowników musisz stworzyć im jak najlepsze warunki korzystania z Twojej strony. Z tego względu właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – o czym musisz wiedzieć
Jest kilka rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która wpływa na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, co najważniejsze trzeba zadbać o to, aby strona otwierała się we właściwy sposób na różnych urządzeniach. Należy także zapewnić szybkie wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom korzystającym ze smartfonów czy z tabletów zależy przecież na szybkim dostępie do informacji. Następnym podstawowym, ale bardzo istotnym elementem, jest czytelność. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zadbać o odpowiednią wielkość wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest też wykorzystywanie informacji o lokalizacji użytkownika. Niech nasz portal wyświetla notyfikacje o tym, co jest w pobliżu użytkownika.
Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – co poleca Google
Pamiętanie o tych zasadach na pewno przełoży się na realny ruch na Twojej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Google. W niektórych sytuacjach nie jesteśmy w stanie zachować pełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu wersji strony dla urządzeń mobilnych. Jest to wyjście gorsze o tyle, że wymaga zastosowania dodatkowego adresu URL. Jeżeli nasza strona postawiona jest na CMS-ie, możemy po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które dostosują zawartość strony do urządzeń mobilnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w dzisiejszych czasach obowiązek każdego webmastera.