Marketing, promocja, reklama Tematyka informatyczna 

Co zrobi Twojej stronie filtr od Google

Czym są filtry i bany Google?

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody „black hat”.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Surowo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Jedynym pewnym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest stosowanie się do zasad, wyznaczonych przez Google.

Zobacz także: