Bezpieczeństwo i ochrona Edukacja 

Szkolenie RODO w branży e-commerce. Czy warto się w nim uczestniczyć?

Rok 2018 odszedł do historii między innymi przez wejście w życie przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Ten dokument unijny związany z ochroną danych osobowych okazał się przyczyną sporego chaosu w różnych sektorach. Jej konsekwencje odczuły zarówno firmy prywatne, jak i instytucje publiczne (szkoły, placówki służby zdrowia czy urzędy). W pierwszym przypadku mowa tu szczególnie o sklepach internetowych i podmiotach wykonujących na ich rzecz różnorodne usługi. Żeby uniknąć zagrożeń powiązanych z niewłaściwym administrowaniem danymi, ich pracownicy powinni wziąć udział w szkoleniu RODO.

Szkolenie RODO w branży e-commerce – czy to wymagane?

Szkolenia RODO to najlepsza metoda na to, żeby mieć pewność, iż dane personalne Twoich klientów będą należycie przechowywane, a Ty nie ryzykujesz otrzymania grzywien przewidzianych w unijnym prawie. Wyczerpujące szkolenie z RODO w e-commerce pozwoli nam dopasować funkcjonowanie sklepu internetowego do najnowszych reguł. W ciągu kursu partycypanci są uczeni też, jak rozwiązywać typowe kłopotliwe zagadnienia, które w swojej pracy spotykają administratorzy danych osobowych, czyli ADO.

Jak wygląda szkolenie RODO w sklepach internetowych?

Szkolenia RODO nie pochłaniają wielu dni – zwykle konieczne informacje udaje się przekazać w ciągu kilkunastu godzin. Ich uczestnicy nie muszą mieć szerokiego doświadczenia – wystarczy tylko podstawowa wiedza z obszaru ochrony danych osobowych. Kurs jest podzielony na kilka części, w obrębie których odbywają się omówienia case studies, prezentacje multimedialne oraz wykłady specjalistów. W czasie szkoleń RODO w e-commerce znajdzie się także czas na dyskusje, podczas których szkoleniowcy odpowiadają na zapytania uczestników, rozstrzygają ich wątpliwości i tym sposobem pomagają im usystematyzować niezbędne wiadomości.

Zobacz także: